10 საკვები, რომელსაც უნდა ვერიდოთ, რომ წონაში არ მოვიმატოთ

იმისთვის, რომ მკაცრი დიეტებით თავი არ დაისაჯოთ, ნიტრიციონისტები ჯანსაღ საკვებს გვთავაზობენ. ყველამ ვიცით, რომ თეთრი პური, ტკბილეული და გაზიანი სასმელები აკრძალულია, მაგრამ არსებობს სხვა აკრძალული პროდუქტებიც, რომლებზეც ინფორმაცია არ გვაქვს.

10. ტკბილი იოგურტი

იოგურტი კარგია სხეულისთვის, თუმცა სჯობს შაქრის ან ხილის დანამატების გარეშე მიირთვათ. არაა სასურველი ის ყოველდღე მიიღოთ.

9. ბრინჯი

ამბობენ, რომ ბრინჯი პურის მსგავსია და სარგებელის მომტანი არაა. ის დიდი რაოდენობით ნახშირწყლებს შეიცავენ, რომლებიც წონის მომატებას უწყობენ ხელს. მხოლოდ უმაღლესი ხარისხის ბრინჯია მისაღები.

8. ოხრახუში

ოხრახუში ზიანის მომტანი შეიძლება იყოს. გამოუცდელმა მზარეულებმა არ უნდა დაამატონ ის სალათებში და მორთონ მაიონეზით, რადგანაც 30 წუთში შეიძლება საწამლავად იქცეს. სასურველია კერძს დაამატოთ მხოლოდ სუფარზე მიტანის წინ.

7. სოუსები

შეგიმჩნევიათ რამხელა სხვაობაა სახლში გაკეთებულ ტომატპასტასა და სუპერმარკეტში ნაყიდ კეტჩუპს შორის? მაიონეზი, მდოგვი და სხვა სოუსები გამონაკლისები არ არიან. სჯობს მიიღოთ ზეითუნის ან სელის ზეთი ან დაჭყლიტოთ პომიდორი თავად.

6. ჩირი და ჩიპსი

ხილის ჩიფსი ჯანსაღი კვების მიმდევრებში უფრო და უფრო პოპულარული ხდება, მაგრამ მწარმოებლები მათი დამზადებისას იგივე ხრიკს იყენებენ რასაც ჩვეულებრვიი კარტოფილის ზეთში შეწვისას და ჩიფსად გადაქცევისას. ბოსტნეულის ჩიფსიც იმდენივე რაოდენობის კალორიებს შეიცავენ, რამდენსაც კარტოფილის.

სანამ გამხმარ ხილს იყიდით, ყურადღება მიაქციეთ ფერს და სტრუქტურას. ყველაფრით გამომშრალ ხილს ნათელი ფერი არ ექნება და არც რბილი იქნება.

5. ყურძენი

უცნაურად ჟღერს, მაგრამ არც ყურძენია ჯანსაღი. ტკბილი გემოს გამო უფრო და უფრო მეტის მირთმევა გვინდება და ორგანიზმიც ზედმეტ შაქარს იღებს. არ მიიღოთ ისინი რძესთან, ლუდთან,ცხიმიან საკვებთან თუ კიტრთან ერთად.

4. არასწორად შემწვარი თევზი

თევზი სასარგებლო პროდუქტია, რადგანაც სავსეა ომეგა 3-ით, მაგრამ, გააჩნია მისი მომზადების წესს. ამერიკელი კარდილოგები გვარწმუნებენ, რომ შემწვარი, შებოლილი და მარილიანი თევზი საზიანოა.

3. სიმინდი

დაკონსერვებული სიმინდი რეკომენდირებული არაა და ზოგიერთ ქვეყანაში აკრძალულიც კია.

2. თხილის რძე

ის დამატებით შაქარს და არომატიზატორს შეიცავს და დამატებით კალორიებზე აგებს პასუხს. სჯობს ორგანულ მაღაზიებში იყიდოთ.

1. ბრინჯის ნამცხვარი

რამდენიმე წლის წინ, პოპულარულმა ჟურნალებმა გვირჩიეს პური ამ პროდუქტით ჩაგვენაცვლებინა. მაგრამ, მათი მირთმევის შემდეგ, მალევე მოგშივდებათ, საბოლოოდ კი უფრო მეტს შეჭამთ.

ბონუსი: ბევრი ავოკადოს მირთმევაც არაა სასარგებლო

ავოკადო ძალიან სასარგებლოა, თუმცა ზომა უნდა დაიცვათ. ერთი ნაყოფი 245 კალორიას შეიცავს, ამიტომაც არ უნდა გადააჭარბოთ. 1 ავოკადოს კი საკმარისია სასარგებლო ელემენტების მისაღებად.