სავარჯიშო: “თითების გადახლართვა”

არსებობს ეფექტური მეთოდები, თუ როგორ მოვახდინოთ სხეულის აღდგენა ისეთი რთული სიტუაციის შემდეგ, როგორიცაა ინსულტი. წარმოგიდგენთ ერთ-ერთ მათგანს.

სავარჯიშო ტერფებისთვის

მეთოდი ასობით წლის წინ ტიბეტელმა ბერებმა შეიმუშავეს, თუმცა თანამედროვე ადამიანისთვის ცოტა ხანია რაც ცნობილია. თითების გადახლართვის სავარჯიშო დაგიბრუნებთ ახალგაზრდულობასა და მოძრავ კიდურებს.

შეგიძლიათ ის გააკეთოთ უბრალოდ პროფილაქტიკის მიზნით, რათა დაბერება შეაფერხოთ.

ჯანმრთელი ტერფები და მუხლები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ ერთ ადგილს არ მივეჯაჭვოთ და სიარული შევძლოთ.

ინსტრუქცია დამჯდარ მდგომარეობაში

    1. დაჯექით სკამზე ან იატაკზე. მოხარეთ მარცხენა მუხლი, მიიზიდეთ ფეხი თქვენსკენ, შემდეგ მარცხენა ტერფი ორივე ფეხით დაიჭირეთ.

 

2. გადააჯვარედინეთ მარჯვენა ხელის თითები მარცხენა ფეხის თითებთან.

3. ფეხის თითების ბოლოები გაჭიმეთ ქუსლის კუნთების მეშვეობით მუხლის მიმართულებით და დაჭიმვით გაყავით თითები ერთმანეთისგან.

4. შეინარჩუნეთ ეს მდგომარეობა 1 წუთით, შემდეგ გაიმეორეთ მეორე ფეხით. სავარჯიშოს შესრულების შემდეგ დააკვირდით როგორ შეიცვლება ტერფის ფერი სისხლის მიმოქცევის გაძლიერების გამო.

5. თუ ხელის თითებს ფეხის თითებში ვერ ათავსებთ, ხელისგულები ფეხისგულებს მოკიდეთ და ისე მიწიეთ. დაჭიმეთ ფეხები მუხლის მიმართულებით და ეცადეთ თითები გააფართოვოთ.

1 კვირის შემდეგ გაართულეთ. ხელის დიდი თითით ფეხის დიდი თითი უფრო დაჭიმეთ, იმოქმედეთ სხვა რეფლექტორზე და ფეხის მეორე თითისგან მოაშორეთ. ეცადეთ ყოველდღე გაახანგრძილოვოთ სავარჯიშოს შესრულების დრო. დაიწყეთ დღეში 5 წუთიდან.

ინსტრუქცია დაწოლილ მდგომარეობაში

    1. დაწექით ზურგზე. თავქვეშ დაიდეთ დაკეცილი ზეწარი ან წიგნი. მოხარეთ მუხლები და ტერფები საჯდომისკენ მიწიეთ.
    2. მიზიდეთ მარჯვენა მუხლი მკერდთან და მარჯვენა ტერფი მარჯვენა თეძოსთან. გეჭიროთ მარჯვენა ფეხი მარცხენა ხელით.
    3. გადააჯვარედინეთ მარცხენა ხელის თითები მარჯვენა ფეხის თითებთან.
    4. შეინარჩუნეთ ეს მდგომარეობა. მარჯვენა ფეხის თითები მიმართეთ მარჯვენა მუხლისკენ.
    5. მარჯვენა ხელი შეგიძლიათ გეჭიროთ მარჯვენა მუხლზე ან მარჯვენა ტერფზე, რათა თეძოდან არ ჩასრიალდეს. თუ ხელით ვერ წვდებით, დაიდეთ ტერფის ქვეშ წიგნი.

      გაიმეორეთ მეორე მხარეს.

თავდაპირველად, შეიძლება დისკომფორტი იგრძნოთ, მაგრამ, რაც უფრო დიდია ტკივილი, მით უფრო სარგებელი მოაქვს ამ სავარჯიშოს. ეცადეთიფიქროთ რაიმე კარგზე, გაიღიმოთ. ისუნთქოთ ღრმად და ნელა და გაოცდებით, ისე გაქრება ტკივილი.