თუ გინდა შენს შვილს წონის პრობლემა არ შეექმნას დიდობაში, აი ასე უნდა გამოკვებო ჩვილობაში

ბავშვებში კვებასთან დაკავშირებული ჩვევები მშობლების მიერ ფორმირდება. ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ბავშვს სწორი ხედვა ჩამოუყალიბდეს კვებაე და განსაზღვრული რეჟიმი დაიცვას, რომელიც საშუალებას მისცემს ჯანმრთელი იყოს.

რისი ჭამის უფლება აქვთ პატარებს

ყველა დედისთვის მნიშვნელოვანია, რომ ბავშვმა კარგად იკვებოს. მაგრამ, ყველა მშობლეს არ ესმის რას ნიშნავს “კარგად”. ბევრისთვის ესაა საჭმლის “შეტენვა” ბავშვისთვის, უნდა თუ არა მას ის.

ჩვენ გირჩევთ, როგორ დაალაგოთ ბავშვის კვებითი რეჟიმი, რა უნდა მიირთვას მან, რათა გახდეს, ასევე წამოვჭრით მნიშვნელოვან თემებს ამ საკითხზე.

ბავშვთა კვების ბევრი ასპექტი არსებობს, ჩვენ ვცდილობთ ისინი გავაერთიანოთ და გაგაგებინოთ, რამდენად სწორი ჩვევები აქვს თქვენს შვილს.

აი, დარღვეული რეჟიმის რამდენიმე ნიშანი:

  1. ის იკვებება მხოლოდ დაძალებით.
  2. უპირატესობას ანჭებს ღამით ჭამას.
  3. იმისთვის, რომ გამოკვებოთ, უამრავი თავშესაქცევის მოფიქრება გიწევთ.
  4. პატარა სისტემატიურად ამბობს უარს კვებაზე.
  5. ბავშვი მხოლოდ გარკვეული სახის პროდუქტების მირთმევით შემოიფარგლება. მაგალითად ტკბილის ან მხოლოდ ცომეულის.

როგორ გამოვკვებოთ სწორად ბავშვი

გამოვასწოროთ ოჯახური კვებითი ჩვევები

პირველ რიგში, ყურადღება უნდა გაამახვილოთ ოჯახში არსებულ კვებით რეჟიმზე. შესაძლებელია, სწორედ დედა და მამა აძლევდნენ პატრას ცუდ მაგალითს. ხშირად არასწორ ვებით ჩვევებს ბავშვები მშობლებისგან იმეორებენ.

ყურადღება არ გადაუტანოთ

სწორედ ტვინი გვაძლევს მნიშვნელოვან სიგნალებს, მაგალითად შიმშილის ან დანაყრების შესახებ. ამიტომაც, ძალიან მნიშვნელოვანია მას დროულად მოუსმინოთ. ამისათვის კი უნდა კონცენტრირდეთ საკვებზე და არა ტელევიზორზე, პლანშეტსა თუ ტელეფონზე.

გადაეჩვიეთ და გადააჩვიეთ ბავშვი საჭმლის დროს არასაჭირო საქმეებით დაკავდეს. გადადეთ წიგნები, ტელეფონები და საუბრები.

1 ჭიქა წყლის დალევა ჭამის წინ

ალბათ ეს ბევრჯერ გსმენიათ, მაგრამ მაინც ვერ დაისწავლეთ, ისევე როგორც ვერ ასწავლეთ პატარას. კვების წინ აუცილებელია დალიოთ 1 ჭიქა წყალი. ნუ დალევთ პროცესში, რათა საკვები უკეთ გადამუშავდეს. იმისთვის, რომ კომფორტულად იგრძნოთ თავი, ნელა და საგულდაგულოდ დაღეჭეთ საკვები და ზედმეტად მშრალ საჭმელს ხშირად ნუ მოამზადებთ.

ძალიან ხშირად გეჩვენებათ, რომ გსურთ ჭამა, მაგრამ თქვენ უბრალოდ გწყურიათ. 1 ჭიქა წლის მერე ზუსტად შეძლებთ თქვათ რა გსურთ სინამდვილეში.

ნელა ღეჭვა

კიდევ ერთხელ გავამახვილებთ ყურადღებას ამ ფაქტზე. რატომაა აუცილებელი ნელი და საგულდაგულო ღეჭვა? საქმე იმაშია, რომ საკვების კარგი გადამუშავებისთვის ის ჯერ ნერწყვში უნდა გადამუშავდეს.

ამასთან, ამ დროს ფსიქოლოგიურად ვნაყრდებით და ზედმეტს აღარ მივირთმევთ. თუ შვილს მიაჩვევთ ნელა კვებას, რათა ჭამის დროს მეტი სიამოვნება მიიღოს, მისი მომნელებელი სისტემაც გაუმჯობესდება. ასწავლეთ არ გადაყლაპოს ლუკმა სწრაფად.

დღის განმავლობაში მხოლოდ 1 დესერტი

ეს მშვენიერი ხერხია გააკონტროლოთ ბავშვები, რომლებსაც მხოლოდ ტკბილის მირთმევა სურთ. კვების მიმართულებით ნუ დააკმაყოფილებთ ბავშვების ხუშტურებს. მიაჩვიეთ, რომ დღეში 1 დესერტი სავსებით საკმარისია.

დაკვირვება

დააკვირდით როგორ იკვებება ბავშვი. შესაძლებელია პატარას გადაჭარბებული კვება გამოწვეული იყოს ცუდი ხასიათით, წყენით და ბრაზით.

ეცადეთ მოამზადოთ მაქსიმალურად მარტივი, მაგრამ საინტერესო კერძები. აუცილებლად ჩართეთ ისინი, რომლებიც საჭიროა ბავშვის ზრდისა და სრულფასოვანი განვითარებისთვის.

განსაკუთრებული ყურადღება მიაქციეთ ბავშვის კვებას ზაფხულის პერიოდში. ეს რთული დროა, რომელიც შეგიძლიათ გაცილებით სასიამოვნო გახადოთ, თუ გარკვეულ წვრილმანებს გაითვალისწინებთ.

ახლა ბევრი მარტოსული დედაა, რომლებისთვის ბავშვის აღზრდა რთული საქმეა. მაგრამ, კვებითი ჩვევების გამომუშავებაზე სერიოულად უნდა ვიფიქროთ.

გახსოვდეთ, შვილის მთავარი მაგალითი თავად ხართ. პირველ რიგში ეცადეთ გამოასწოროთ თქვენი იმიჯი მის თვალში. დანახავთ, რომ კვებითი ჩვევები და ყველაფერი დანარჩენი თავად გამოსწორდება.