2025 წლიდან შორ მანძილზე მარშუტკებით ვეღარ იმგზავრებთ – რა იცვლება ქვეყანაში საქალაქთაშორისო გადაყვანების კუთხით, მომავალი წლიდან

2024 წელს მიღებული რეგლამენტების შეჯამება და 2025 წლისთვის დაგეგმილი ცვლილებები

1. ავტოსადგურების მოწესრიგება

2025 წლამდე ავტოსადგურები ვალდებულნი არიან, დააკმაყოფილონ ახალი სტანდარტები, რაც ითვალისწინებს შემდეგს:

•მძღოლებისთვის მოსასვენებელი სივრცეების მოწყობა.

•სამედიცინო პუნქტების, საპირფარეშოების და მგზავრების მოსაცდელი სივრცეების უზრუნველყოფა.

•შესაბამისი ბაქნების და ინფრასტრუქტურის არსებობა.

მოთხოვნები თითოეული სადგურისთვის განისაზღვრება მათი ზომისა და ტიპის მიხედვით.

2. სამგზავრო გადაყვანის ნებართვა

2025 წლის 1-ელ მარტამდე ყველა გადამზიდველმა უნდა მოიპოვოს საავტომობილო სამგზავრო გადაყვანის ნებართვა.

•ნებართვის გარეშე მგზავრების გადაყვანა 2025 წლის 1-ლი მარტიდან აიკრძალება.

•მძღოლები ვალდებულნი არიან, წელიწადში ერთხელ გაიარონ სამედიცინო შემოწმება.

•სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოსთან უნდა იყოს შეთანხმებული ყველა გადამზიდველის განრიგი.

3. შორ მანძილზე მიკროავტობუსებით მგზავრთგადაყვანის შეზღუდვა

2025 წლის 1-ლი ივნისიდან, 150 კმ-ზე მეტი მანძილით დაშორებულ პუნქტებს შორის მგზავრთგადაყვანა შესაძლებელი იქნება მხოლოდ M3 კატეგორიის ავტობუსებით.

•ავტობუსები უნდა აკმაყოფილებდნენ „ევრო 4“-ის სტანდარტს.

•მათი ასაკი არ უნდა აღემატებოდეს 20 წელს.

4. ავტოსადგურების სერტიფიცირება

2025 წლის 1-ლი ივნისიდან ავტოსადგურები ვალდებული იქნებიან, მიიღონ სერტიფიცირება.

•სერტიფიცირების ღირებულება დამოკიდებული იქნება სადგურის კატეგორიაზე და მერყეობს 1000-დან 10 000 ლარამდე.

•სერტიფიკატის მოქმედების ვადაა 5 წელი.

5. სატრანსპორტო საშუალებების შემოწმება

2025 წლის 4 იანვრიდან გზისპირა ზონებში განხორციელდება საგზაო ინსპექტირება, რომელიც მოიცავს:

•სატრანსპორტო საშუალებების ტექნიკური მდგომარეობის შემოწმებას.

•სახიფათო ტვირთების გადაზიდვის წესების დაცვაზე კონტროლს.

•მძღოლების შრომისა და დასვენების რეჟიმის დაცვის შემოწმებას.

•ტაქოგრაფის ელექტრონული ბარათის გამოყენების კონტროლს.

დარღვევების აღმოჩენის შემთხვევაში გათვალისწინებულია ფულადი სანქციები.

6. რეგულაციის ობიექტი კატეგორიები

შემოწმება შეეხება შემდეგ სატრანსპორტო კატეგორიებს:

M2: 5 ტონამდე მასის 8-ზე მეტი დასაჯდომი ადგილი (მძღოლის ადგილის გარდა).

M3: 5 ტონაზე მეტი მასის 8-ზე მეტი დასაჯდომი ადგილი.

N1: 3.5 ტონამდე ტვირთის გადასაზიდი საშუალებები.

N2: 3.5-დან 12 ტონამდე ტვირთის გადასაზიდი საშუალებები.

N3: 12 ტონაზე მეტი ტვირთის გადასაზიდი საშუალებები.

O3 და O4: მისაბმელები და ნახევარმისაბმელები, რომელთა მასა მერყეობს 3.5-დან 10 ტონამდე (O3) ან 10 ტონაზე მეტია (O4).

მნიშვნელოვანი გამონაკლისი:

ეს ცვლილებები არ გავრცელდება მსუბუქ ავტომობილებზე.

2025 წლისთვის დაგეგმილი რეგულაციები მიზნად ისახავს მგზავრთგადაყვანის ხარისხისა და უსაფრთხოების გაუმჯობესებას, სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის მოწესრიგებას და მგზავრებისა და მძღოლების კომფორტის ზრდას.

კომენტარის დატოვება